Nekaterim se zdi izdelava običajne spletne strani bodisi predraga, bodisi preveč zahtevna in tako se odločijo, da si bodo sami postavili kar Facebook spletno stran. Tudi sam imam Facebook spletno stran, vendar ni moj edini in glavni kanal komuniciranja s potencialnimi strankami, kot je pri nekaterih drugih.
Načeloma je Facebook spletna stran dober začetek udejstvovanja na internetu in trženja naših storitev ali izdelkov. Vendar, če sem čisto iskren, meni osebno Facebook ni nikoli predstavljal glavni prodajni kanal, temveč ga bolj dojemam kot medij za različne uporabne informacije s področij, ki me zanimajo.
Če imaš izključno Facebook spletno stran potem se dejansko igraš z ognjem. Namreč, kaj bi se zgodilo v primeru, da ti Facebook, tebi nič, meni nič, ukine to spletno stran? Morda si misliš, da kaj takšnega ni mogoče, toda na internetu sem na različnih blogih in forumih zasledil že vse preveč zgodb, kako je nekomu njegova Facebook spletna stran čez noč »izginila«. Vendar ni bila »hekirana«, ugasnil jo je sam Facebook z obvestilom, da so bila kršena določena pravila uporabe.
Marsikdo si ob tem misli: »Oh, saj jaz pa nimam nič takšnega na Facebooku. Spoštujem pravila igre in prebral sem vsa njihova pravila uporabe.« Ne glede na to koliko imaš všečkov, sledilcev, objav in čeprav si investiral že kar nekaj denarja v Facebook oglaševanje, Facebook ima svoja »pravila igre«, ki jih dejansko nihče povsem ne razume.
Pred časom sem izvedel, da so MailerLiteju (ponudnik pošiljanja e-novic, katerega tudi sam uporabljam) čez noč zbrisali njihovo Facebook spletno stran, čeprav je MailerLite podjetje z več tisoč uporabniki širom sveta in registrirana blagovna znamka. O tem si lahko več prebereš tukaj.
Zasledil sem tudi primer Paula Teagueja, ki je dobil prepoved oglaševanja na Facebooku, brez da bi mu slednji navedel razlog zakaj je temu tako. Če ne veš kaj si počel narobe, potem žal tega ne moreš popraviti za v bodoče in se držati »pravil«, ki pa si jih Facebook spet razlaga po svoje.
Torej – če ti Facebook ukine spletno stran lahko čez noč ostaneš brez svojega posla in tudi brez strank, saj ti nisi polnopravni lastnik svoje Facebook spletne strani. Ali z drugimi besedami – ti ne držiš rok nad svojo spletno stranjo, drži jo Facebook.
Tvoja lastna domena in tvoja lastna e-poštna lista sta tvoj glavni orodji in bogastvo, ko si prisoten na internetu. Žal pa se veliko ljudi ne zaveda pomena, da imajo svojo spletno stran in da gradijo svojo blagovno znamko. V dirki za všečki in sledilci so pozabili na tisto, kar je najbolj pomembno – grajenje lastne skupnosti, lastne baze strank in omogočanje zasebnosti vsem.
Kar se na Facebooku objavi ni več zasebno, to je javno. Čeprav imaš svoj zaseben Facebook profil, do njega in do tvojih podatkov lahko “skrivno” dostopajo oglaševalci. Sicer bi ti lahko navedel še kup različnih povezav in člankov temo zlorab osebnih podatkov na FB-ju, a pustimo to za kdaj drugič.
Če želiš biti neodvisen od drugih in imeti nekaj v svoji lasti, potem ti priporočam, da si poleg Facebook spletne strani postaviš tudi svojo spletno stran, na dobrem in varnem strežniku v Sloveniji. Ni vse zlato, kar se tiče spletnega gostovanja in tudi izdelave spletnih strani.
Že prevečkrat sem za drugimi izdelovalci popravljal “web šlamparije”, kar bo tema enega od prihodnjih člankov. Sam osebno vedno stremim k temu, da je pravično sorazmerje med ceno in kvaliteto ter pri vsaki spletni strani se maksimalno potrudim, da le-ta deluje tako kot mora.